Sport

Het sportleven beweegt met de tijd mee. Sporten is individueler geworden en vindt enerzijds meer in binnenruimtes plaats (yoga, zwemmen, fitness, zaalsporten) en anderzijds in de vrije natuur (mountainbike, freerunning, wandelen, hardlopen, fietsen). Traditionele sporten als voetbal kennen een terugloop qua leden. Daar moet op worden geanticipeerd. VVD De Fryske Marren wil dat sportclubs uit kostenefficiency en omwille van de synergie meer gaan samenwerken en gebruikmaken van elkaars accommodaties. Zo zal in 2022 de voorbereiding van een gemeenschappelijk sportpark voor de voetbalverenigingen Renado en VVI zijn beslag moeten krijgen. Voor de gemeente komt dan welkome ruimte vrij voor woningbouw. De VVD hecht zeer aan sportbeoefening en dringt eropaan dat in gemeenschapsaccommodaties ruimte is voor een sportzaal die multifunctioneel te gebruiken is. Sport en bewegen zijn onontbeerlijk voor een goede gezondheid. Om die reden willen wij meer uitnodigen tot bewegen in de openbare ruimte (stormbanen, skateparken, skeelertracks, fitnesstoestellen etc.).