Recreatie

Recreatie is een voorname bron van inkomsten voor De Fryske Marren. Er is een ontwikkeling gaande dat campings en chaletterreinen worden opgekocht door grote spelers in de markt. Wij moeten ervoor zorgen dat het recreatief aanbod breed blijft. Daar is van de zijde van de gemeente een proactief beleid voor nodig, zoals wij in een door de gehele raad aangenomen motie hebben aangegeven. Recreatieve ontwikkelingen zullen wij niet tegenhouden maar stimuleren. Zolang plannen niet ten koste gaan van onze landschappelijke waarden en maatschappelijke belangen en ze voldoen binnen de richtlijnen van natuur en planologische strategie, kunnen we daaraan meewerken. De Fryske Marren moet ervoor zorgdragen dat ontwikkelingen niet op slot worden gezet. Om plannen adequaat en voorspoedig tot uitvoer te laten brengen willen wij een ‘Toerisme Alliantie De Fryske Marren’ (vergelijkbaar met Toeristische Alliantie Fryslân in onze gemeente om de recreatiebranche kansen te bieden en aan te jagen.