Dag van de ondernemer, MCDonald's Joure & Lemmer

© VVD De Fryske Marren

Als ondernemer binnen een Internationale franchisegever acteert Ronald Zuiderveld ook op lokaal niveau al zullen buitenstaanders hier wellicht niet direct aan denken.

Op werkgeversgebied biedt hij aan ruim 200 medewerkers een baan full of partime. Supervisors Roos en Christel zijn altijd op zoek naar gemotiveerde werknemers en zoeken juist die met ketchup in hun bloed. Als 15 jarige scholier met een weekendbaantje binnen onze organisatie doorgroeien naar restaurantmanager? Het is bij McDonalds mogelijk en geen sinecure, zo is Ronald als managementtrainee gestart bij de opening van de eerste McDonald’s in Friesland, Leeuwarden Centrum en sinds 2003 ondernemer in oa Joure en Lemmer en is Christel 25 jaar geleden gestart in de keuken.

McDonald’s is een leerbedrijf waarin verschillende culturen samenwerken in een hecht team. Maar ook als lokale ondernemer onderhoud hij ook veel contact met andere lokale ondernemers. Zo verbouwt bouwbedrijf Cornel ons restaurant in Lemmer momenteel, onderhoud Tuinbedrijf Dijkstra uit Scharsterbrug de tuinen en verzorgt Dox Multimedia uit Joure de reclame uitingen.

Dat maakt ondernemen binnen een internationale franchise toch weer heel lokaal.